Jak założyć własny biznes w branży opalania?

Własne solarium to bez wątpienia jeden z lepszych pomysłów na działalność, która może okazać się równie fascynującym, co satysfakcjonującym i lukratywnym biznesem. Wiele osób żywo zainteresowanych techniczną stroną opalania decyduje się na otwarcie swojego nowoczesnego solarium, będąc w stanie szerzyć dobre praktyki – czy to w zakresie doboru sprzętu, czy też kosmetyków do gabinetów. Pragnąc osiągnąć sukces w tej branży, warto jednak starannie przemyśleć szereg aspektów, które pozwolą rozpocząć profesjonalną pod każdym względem działalność – atrakcyjną dla szeregu zainteresowanych opalaniem klientów.

  1. Rozeznanie rynku – pierwszym krokiem na drodze do sprawnego biznesu powinno być określenie grupy docelowej, prześledzenie konkurencji, a także zapoznanie się z obowiązującymi w kraju regulacjami dotyczącymi usług opalania. Garść twardych danych pozwoli na sporządzenie dobrego planu działania, bez pominięcia kluczowych kwestii, np. dostosowania budynku pod względem zasad BHP.
  2. Lokalizacja i aranżacja przestrzeni – nie da się ukryć, że powodzenie salonu solarium zależy też w dużej mierze od miejsca, w którym będzie się znajdował. O ile lokale w centrum mogą przyciągać szerszą rzeszę klientów, panuje tam znacznie większa konkurencja niż np. na obrzeżach miasta. Ważnym aspektem jest także wystrój wnętrza. Klienci powinni czuć się w gabinecie solarium komfortowo, co zagwarantować mogą m.in. nastrojowe oświetlenie, funkcjonalnie zaprojektowane pokoje do opalania, a także wysokie standardy w zakresie bezpieczeństwa i higieny.
  3. Wyposażenie solarium – najważniejszym etapem, któremu warto poświęcić sporo czasu, jest zaplanowanie oraz inwestycja w sprzęt, a więc lampy, łóżka, akcesoria oraz kosmetyki do solariów, ponieważ to właśnie one mają bezpośredni wpływ na jakość oferowanych usług. Tutaj w zależności od budżetu można zdecydować się zarówno na nowe, jak i używanelampy do opalania, które przy właściwej eksploatacji w niczym nie ustępuje nowym produktom.
  4. Wykwalifikowany personel – w celu zapewniania klientom profesjonalnej obsługi należy zadbać o kadrę pracowniczą. Dysponujący szeroką wiedzą na temat opalania, działania sprzętu czy dedykowanych do solariumkosmetyków personel będzie mógł bowiem skutecznie doradzać klientom, wskazując najlepsze możliwe rozwiązania.

Zastanawiasz się nad postawieniem pierwszego kroku w branży? Pamiętaj, że nasza oferta obejmuje dzierżawę solariów, sprzedaż używanych oraz nowych lamp do opalania (m.in. Magnum, Cosmedico), a także szeroki asortyment kosmetyków. Zachęcamy do współpracy z SOL-TB!

Facebook
Facebook
Facebook
Instagram
Instagram
Instagram
Allegro
Allegro
Allegro